Jeżeli podmiot gospodarczy posiada kilka placówek na terenie różnych gmin, czy może zmieszane odpady komunalne z tych placówek własnym transportem zwozić do miejsca swojej głównej siedziby?
PYTANIE
Jeżeli podmiot gospodarczy (sieć sklepów obuwniczych) posiada kilka placówek na terenie różnych gmin, czy może zmieszane odpady komunalne z tych placówek własnym transportem zwozić do miejsca swojej głównej siedziby i w przypadku kontroli realizacji obowiązków wynikających z ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2018 r. poz. 1454) – dalej u.u.c.p.g. okazywać się umową z podmiotem wpisanym do rejestru działalności regulowanej na terenie gminy, w której posiada siedzibę główną i dowodami uiszczania opłat za odbiór odpadów tylko z siedziby głównej?
Umowa obejmuje tylko obsługę siedziby głównej w zakresie odbioru odpadów komunalnych.
Jeżeli tak, to w jaki sposób skontrolować, czy sklep na terenie innej gminy niż siedziba główna rzeczywiście wywozi odpady zmieszane, a nie podrzuca ich np. do koszy przyulicznych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX