Jeśli organ doręcza pismo w formie papierowej, a wnioskodawca wystąpił o doręczanie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej, to czy takie postępowanie stanowi naruszenie prawa?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bursztynowicz Michał
Odpowiedzi udzielono: 22 stycznia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Dot. QA1376831. Projektant wystąpił za pośrednictwem ePUAP do organu administracji architektoniczno – budowlanej o udostępnienie informacji publicznej, jednocześnie na podstawie art. 39(1) ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2096) – dalej k.p.a. wniósł o doręczanie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Co w sytuacji, kiedy organ po otrzymaniu ww. wniosku poinformował wnioskodawcę pismem w wersji pisemnej papierowej, wysłanym za pośrednictwem operatora pocztowego, że żądana informacja nie może być udostępniona w terminie, o którym mowa w art. 13 ust. 1 ustawy z 6.09.2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) - dalej u.d.i.p.?

W ocenie autora pytania starosta związany jest wnioskiem o doręczanie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Jeśli organ doręcza pismo w formie papierowej, pomimo tego, że wnioskodawca wystąpił o doręczanie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej, to czy takie postępowanie organu stanowi naruszenie prawa?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX