Jakimi przepisami kierować się w opisanej sytuacji w związku ze zmianą właściwości organów ochrony środowiska, jaka nastąpiła w 2013 r.?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 10 października 2019 r.
Autor odpowiedzi: Gall Marek
Odpowiedzi udzielono: 5 lutego 2015 r.

PYTANIE

Jak starosta ma przeprowadzić postępowanie i na podstawie jakich przepisów w przypadku przesłania do niego (w dniu 27 stycznia 2015 r.) przez marszałka województwa dokumentacji spraw dotyczących wydanego pozwolenia zintegrowanego ze zmianami na prowadzenie instalacji do powierzchniowej obróbki produktów z wykorzystaniem rozpuszczalników organicznych, o zużyciu rozpuszczalnika ponad 150 kg na godzinę lub ponad 200 ton rocznie, powołując się na zmiany wprowadzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko - dalej r.z.p.z.o.

Do dnia wejścia w życie ww. rozporządzenia powyższa instalacja kwalifikowana była jako przedsięwzięcie mogące zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, gdzie organem właściwym był marszałek, natomiast po wejściu w życie kwalifikowane jest jako przedsięwzięcie mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, wskazując na starostę jako organ właściwy.

Czy marszałek postąpił prawidłowo, przesyłając dokumentację dopiero teraz, tj. 27 stycznia 2015 r., podczas gdy rozporządzenie wydano w 2013 r. W 2014 r. marszałek dokonywał zmian w ww. pozwoleniu?

Co ma zrobić starosta, jeśli firma posiada prawomocne pozwolenie zintegrowane ze zmianami?

Czy ma wydać nowe pozwolenie i uchylić wcześniejsze?

Jakimi przepisami się kierować?

Ile jest czasu na wydanie pozwolenia?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX