Jakiego typu egzaminy kwalifikacyjne powinny być przeprowadzane w szkole, która prowadzi program matury międzynarodowej?
PYTANIE
Jesteśmy szkołą publiczną prowadzącą program matury międzynarodowej IB. By realizować ten program, uczniowie są przyjmowanie do oddziału międzynarodowego, w którym przez dwa lata realizowana jest polska podstawa programowa, ale według zatwierdzonych innowacji programowych, przez dwa kolejne podstawa wg programu IB (uczniowie wybierają 6 przedmiotów na odpowiednich poziomach). Zapytanie dotyczy zasad przyjęcia ucznia powracającego z zagranicy, który w klasie 1 był uczniem liceum "normalnego" oddziału, 2 klasę ukończył za granicą (gdzie wśród przedmiotów nie realizował np. języka polskiego) a teraz złożył podanie o przyjęcie do klasy trzeciej oddziału międzynarodowego, czyli rozpocząłby realizację programu IB. Czy uzasadnione prawnie jest wyznaczenie różnic programowych z dwóch lat nauki? Czy uczeń powinien być rozliczony z treści programowych wszystkich przedmiotów, które realizowałby w 1 i 2 klasie oddziału międzynarodowego, czy tylko z przedmiotów które będzie kontynuował w programie czy jako uczeń powracający z za granicy jest z tego w ogóle zwolniony. Czy powinniśmy przeprowadzić egzaminy klasyfikacyjne np. z języka polskiego, który nie był realizowany?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX