Jakiego rodzaju umowy należy umieszczać w rejestrze umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kosicki Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 3 sierpnia 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Gmina posiada rejestr umów, który został stworzony na podstawie wewnętrznego zarządzenia ze względu na zmiany w prawie dot. wprowadzenia Centralnego Rejestru Umów. Biorąc pod uwagę, że pracownicy urzędu muszą się przygotować do tych zmian i nauczyć wszystkiego nasuwa się pytanie czy taki rodzaj umów należy wpisywać do niego: - umowa pomiędzy mieszkańcem gminy a wójtem gminy, - przedmiotem umowy jest ustalenie wzajemnych zobowiązań prawnych, organizacyjnych i finansowych związanych z montażem i utrzymaniem instalacji fotowoltaicznych w domu mieszkańca gminy, w ramach projektu współfinansowanego z EFRR w ramach RPO WP na lata 2014-2020, działanie 3.1 Rozwój OZE, - umowa zawarta na cały czas trwania projektu - do zakończenia okresu trwałości, realizacja prac po wyłonieniu wykonawcy, zakończenie nastąpi po upływie 5 lat licząc od daty otrzymania płatności końcowej przez gminę, - mieszkaniec podpisujący taką umowę zobowiązany jest do wpłaty kwoty wkładu własnego w kwocie 6 000 zł brutto, która będzie wpłacona na wyodrębniony rachunek bankowy w dwóch transzach. - szacowany wkład własny mieszkańca podany w umowie jest w %.

Czy taki rodzaj umowy należy wpisywać do centralnego rejestru umów? A co w przypadku wewnętrznego rejestru, gdzie wszystkie umowy się wpisuje? Czy taki rodzaj umowy powinien podlegać obowiązkowi rejestracji? Nie jest to umowa ani dochodowa, ani wydatkowa tak naprawdę.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX