Jakie zasady wykonywania czynności kierownika zamawiającego mają zastosowanie do powiatu jako zamawiającego?
PYTANIE
Przy założeniu, że zamawiającym w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dla powiatu jest zarząd powiatu, który reprezentuje wspólnie dwóch członków zarządu, to czy czynności w toku postępowania (tj. SIWZ, odrzucenie ofert, wybór, czy informacje z otwarcia) może jednoosobowo podpisać przewodniczący zarządu - starosta?
W przypadku, w którym są to jednak czynności, które muszą podpisać obaj przedstawiciele zarządu (zgodnie ze statutem jednostki taki warunek istnieje przy zaciąganiu zobowiązań finansowych), to czy jeżeli umowę z wykonawcą podpisali już dwaj członkowie zarządu, to czy ten fakt świadczy o legitymizacji wcześniejszych działań samego starosty podpisującego poszczególne dokumenty na wszystkich etapach postępowania (i czy aby na pewno były one bezprawne)?
Zastrzeżenie do przedmiotu zamówienia - wykracza on poza bieżącą działalność starostwa - scalanie dróg gminnych.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX