Jakie zasady wykonywania czynności kierownika zamawiającego mają zastosowanie do powiatu jako zamawiającego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Nowakowski Wojciech
Odpowiedzi udzielono: 3 września 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przy założeniu, że zamawiającym w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dla powiatu jest zarząd powiatu, który reprezentuje wspólnie dwóch członków zarządu, to czy czynności w toku postępowania (tj. SIWZ, odrzucenie ofert, wybór, czy informacje z otwarcia) może jednoosobowo podpisać przewodniczący zarządu - starosta?

W przypadku, w którym są to jednak czynności, które muszą podpisać obaj przedstawiciele zarządu (zgodnie ze statutem jednostki taki warunek istnieje przy zaciąganiu zobowiązań finansowych), to czy jeżeli umowę z wykonawcą podpisali już dwaj członkowie zarządu, to czy ten fakt świadczy o legitymizacji wcześniejszych działań samego starosty podpisującego poszczególne dokumenty na wszystkich etapach postępowania (i czy aby na pewno były one bezprawne)?

Zastrzeżenie do przedmiotu zamówienia - wykracza on poza bieżącą działalność starostwa - scalanie dróg gminnych.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX