Jakie zasady w zakresie organizacji czasu pracy występują w odniesieniu do głównego księgowego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Rycak Magdalena
Odpowiedzi udzielono: 16 czerwca 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jakie specjalne zasady w zakresie organizacji czasu pracy występują w odniesieniu do głównego księgowego jednostki budżetowej?

Czy może być potraktowany jako pracownik o nienormowanym czasie pracy, jeśli wykonuje pracę poza normalnymi godzinami pracy?

Czy w takim przypadku jest obowiązek prowadzenia wobec głównego księgowego ewidencji czasu pracy i odnotowywania późniejszego przyjścia do pracy?

Jak należy to wszystko uregulować, tzn. czy to główny księgowy powinien wystąpić z wnioskiem do pracodawcy o unormowanie jego czasu pracy, czy pracodawca powinien zrobić to sam?

Czy można w trakcie roku kalendarzowego ustalić inny czas pracy głównego księgowego (jako kadry zarządzającej zgodnie z kodeksem pracy) zatrudnionego w jednostce budżetowej?

Czy jest obowiązek ujmowania głównego księgowego na liście obecności przeznaczonej dla pozostałych pracowników, którzy nie są kadrą zarządzającą?

Czy główny księgowy pod względem ewidencji czasu pracy powinien być traktowany równorzędnie (tak samo) jak kierownik wydziału?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX