Jakie zasady należy stosować do umowy o pracę wykonywanej w Polsce na rzecz zagranicznego pracodawcy?
PYTANIE
Obywatel polski, zamieszkujący w Polsce, zawarł ze spółką duńską umowę o pracę, na mocy której zdalnie będzie świadczył pracę w zakresie czynności administracyjnych, księgowych i kadrowych. W umowie wskazano, że zastosowanie do umowy ma duńskie prawo pracy, za wyjątkiem sytuacji, w których polskie prawo pracy jest korzystniejsze dla pracownika.
Czy w takiej sytuacji obowiązkowe są np. badania lekarskie, szkolenie bhp, obowiązek prowadzenia teczek osobowych (wg informacji ze spółki, duńskie przepisy nie nakładają obowiązku prowadzenia takich teczek)?
Czy do spraw regulowanych polskim prawem pracy powinny być zaliczone ww. kwestie?
Czy dotyczy to także np. zasad ustalania dodatku za godziny nadliczbowe czy przyznawania urlopów płatnych i bezpłatnych?
Czy język umowy o pracę zależny jest od wyboru prawa pracy danego kraju, czy od miejsca jej świadczenia?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX