Jakie zadania może realizować służba BHP?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ambroziewicz Maciej
Odpowiedzi udzielono: 13 września 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W zakresie czynności Głównego Specjalisty ds. BHP ustalono, że w ramach szczegółowego zakresu obowiązków wskazano:

a) prawidłowe i terminowe realizowanie zadań wynikających z przepisów prawa, statutu, regulaminu, porozumień, zarządzeń i poleceń służbowych dyrektora,

b) dbałość o kompetentną i kulturalną obsługę interesantów,

c) przygotowanie projektów informacji oraz uchwał kierowanych na posiedzenia SWM oraz ZWM,

d) przygotowywanie projektów zarządzeń oraz poleceń służbowych dyrektora,

e) zapewnienie sprawnego przepływu informacji pomiędzy komórkami współpracującymi,

f) realizowanie innych zadań powierzonych przez dyrektora.

Wskazane wyżej zadania nie należą do określonych prawem obowiązków służby bhp, wynikających z § 2 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z 02.09.1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy.

Czy zadania mogą zostać przypisane pracownikowi służby bhp?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX