Jakie wymogi kwalifikacyjne mają zastosowanie na stanowisko archiwisty w jednostce samorządu terytorialnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 października 2021 r.
Autor odpowiedzi: Lesińska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 16 grudnia 2018 r.

PYTANIE

Prezydent Miasta planuje uruchomić procedurę naboru na stanowisko – archiwista w Urzędzie Miejskim. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. ws. wynagradzania pracowników samorządowych wskazuje minimalne wymagania kwalifikacyjne na stanowisku archiwisty. Wymagania dotyczące wykształcenia wskazuje także Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie określenia rodzaju wykształcenia uznanego za specjalistyczne oraz dokumentów potwierdzających posiadanie praktyki zawodowej, wymaganych od osób wykonujących niektóre czynności związane z dokumentacją osobową i płacową pracodawców.

Które przepisy mają zastosowanie przy formułowaniu wymagań niezbędnych na stanowisko archiwisty w jednostce samorządu terytorialnego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX