Jakie stanowisko należy wpisać w świadectwie pracy osoby, która była zatrudniona na innym stanowisku niż określono w umowie o pracę?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Borysewicz Anna
Odpowiedzi udzielono: 18 stycznia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownica samorządowego zakładu budżetowego wygrała konkurs na urzędnicze stanowisko pracy starszego referenta ds. kadr. W umowie o pracę pracownicy jako stanowisko/rodzaj umówionej pracy wpisano "starszy referent". W kolejnych dokumentach, np. w skierowaniu na badania wstępne oraz w zakresie obowiązków służbowych, wpisano stanowisko "starszy referent ds. kadr". Pieczątkę służbową również wyrobiono z napisem stanowiska starszego referenta ds. kadr.

Czy wystawiając świadectwo pracy tej pracownicy można w pkt 2 wpisać stanowisko "starszy referent ds. kadr", jeżeli wykonywała pracę kadrowej?

Czy należy wpisać tylko "starszy referent", tak jak podano w umowie o pracę?

Czy jeżeli pracodawca wpisze jako rodzaj wykonywanej pracy "starszy referent ds. kadr", wówczas świadectwo pracy należy skorygować?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX