Jakie skutki w VAT ma sytuacja, gdy GDDKiA powierza gminie zarządzanie drogą publiczną poprzez opróżnianie koszy ulicznych i utrzymanie zieleni na drodze krajowej w obrębie granic miasta?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 11 czerwca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Gmina podpisała porozumienie z GDDKiA, w którym GDDKiA powierza burmistrzowi zarządzanie drogą publiczną poprzez opróżnianie koszy ulicznych oraz utrzymanie zieleni na drodze krajowej w obrębie granic miasta. Gmina będzie realizować zawarte porozumienie przy pomocy swojego zakładu budżetowego. Rozliczenie będzie odbywać się po każdym kwartale a kwotę roczną zwracanych gminie kosztów określono w porozumieniu.
Czy w celu rozliczenia prac wynikających z zawartego porozumienia gmina powinna wystawić fakturę, czy może rozliczyć się z GDDKiA poprzez notę księgową?
Jeśli należy wystawić fakturę to ze stawką 8% czy 23%?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX