Jakie skutki w VAT ma sytuacja, gdy GDDKiA powierza gminie zarządzanie drogą publiczną poprzez opróżnianie koszy ulicznych i utrzymanie zieleni na drodze krajowej w obrębie granic miasta?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Andrzejowicz Marcin
Odpowiedzi udzielono: 11 czerwca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Gmina podpisała porozumienie z GDDKiA, w którym GDDKiA powierza burmistrzowi zarządzanie drogą publiczną poprzez opróżnianie koszy ulicznych oraz utrzymanie zieleni na drodze krajowej w obrębie granic miasta. Gmina będzie realizować zawarte porozumienie przy pomocy swojego zakładu budżetowego. Rozliczenie będzie odbywać się po każdym kwartale a kwotę roczną zwracanych gminie kosztów określono w porozumieniu.

Czy w celu rozliczenia prac wynikających z zawartego porozumienia gmina powinna wystawić fakturę, czy może rozliczyć się z GDDKiA poprzez notę księgową?

Jeśli należy wystawić fakturę to ze stawką 8% czy 23%?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX