Jakie skutki w VAT ma przekazywanie zaliczek na wydatki służbowe pracownikom?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 5 lutego 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Podczas podróży służbowych, pracownik przed wyjazdem otrzymuje zaliczkę na niezbędne wydatki w czasie podróży służbowej. Po powrocie pracownik przedkłada rozliczenie załączając rachunki/faktury i inne dokumenty księgowe potwierdzające poniesione wydatki. Dokumenty te są opłacone, ale wystawione na pracodawcę a nie na pracownika.
Czy jest to prawidłowy sposób dokumentowania wydatków?
Czy raczej dokumenty potwierdzające poniesione wydatki powinny być wystawione na pracownika?
Czy sposób dokumentowania odpowiednio na pracodawcę/ czy pracownika mógłby mieć wpływ na ustawę VAT (kwestia odliczania podatku)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX