Jakie skutki podatkowe wywołuje obrót gratisami uzyskanymi od kontrahenta?
PYTANIE
Za złożenie zamówienia firma otrzymuje od dostawcy gratisowy towar, np. przy zakupie rur otrzymujemy nożyce do cięcia rur za 1 zł (cena katalogowa takich nożyc to ok 300 zł.).
Czy istotny jest sposób zużycia przez spółkę towarów otrzymanych za 1 zł w ramach promocji?
Czy spółka może te nożyce przekazać klientom nieodpłatnie, uznaniowo, bez regulaminu akcji promocyjnej?
Jakie to może mieć konsekwencje podatkowe dla spółki i dla klienta?
Czy spółka może te nożyce sprzedać klientowi za 1 zł tylko dlatego, że za 1 zł je zakupiła (klient wybrany uznaniowo, niezwiązany z uzyskaniem określonego poziomu obrotu)?
Czy zwolni to klienta od opodatkowania nożyc w wartości rynkowej?
Czy klient będzie musiał potraktować to jako świadczenie częściowo odpłatne i opodatkować kwotę 299 zł?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX