Jakie skutki podatkowe rodzi otrzymanie od licencjodawcy gadżetów reklamowych, jeżeli spółka nie ma swobody w dysponowaniu nimi?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 9 września 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka zajmuje się produkcją gier komputerowych (wprowadza je na rynek polski na licencjach zakupionych od zagranicznych producentów tych gier). Czasami licencjodawca przesyła nam materiały marketingowe (np. koszulki) z przeznaczeniem na akcje promocyjne związane z jego grą (konkursy itp.). Zgodnie z umową gadżety te nie mogą być sprzedawane ani też wykorzystywane w inny sposób niż przewidziany przez licencjodawcę i służący promocji jego produktów.

Czy w związku z tym należy otrzymane nieodpłatnie gadżety potraktować jako darowiznę, skoro spółka nie ma swobody w dysponowaniu nimi?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX