Jakie są zasady wystawiania PIT-11 w formie elektronicznej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 6 listopada 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W związku z coraz bardziej popularnym i powszechnie stosowanym sposobem przekazania PIT-11 droga elektroniczną z podpisem certyfikowanym do pracownika mamy następujące pytania:

Czy pracownik powinien wyrazić zgodę na udostępnienie PIT-11 drogą mailową lub za pośrednictwem platformy internetowej?

Czy na dokumencie PIT-11 wysłanym drogą elektroniczną do Ministerstwa Finansów powinien być podany numer RefId?

Czy na samym dokumencie PIT-11 oprócz opatrzenia go podpisem elektronicznym powinna być tekstowo informacja, że został on sporządzony elektronicznie?

Czy po wydrukowaniu dokumentu pracownik mógł spokojnie się posługiwać tym dokumentem (np. pracownik będzie chciał się posłużyć PIT w urzędzie, w banku.), jako dokumentem ważnym o mocy prawnej?

Czy może wystarczy tylko PIT z numerem RefId oraz UPO?

Czy udostępniając PIT-11 droga mailową lub za pośrednictwem platformy internetowej powinniśmy mieć odnotowaną informację o pobraniu i odczytaniu takiego dokumentu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX