Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny do: 31 grudnia 2010 r.
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 13 czerwca 2007 r.

PYTANIE

Osoba fizyczna prowadząca od wielu lat działalność gospodarczą zamierza z dniem 31 sierpnia 2007 r. zakończyć działalność. W prowadzonej działalności wykorzystywała budynek warsztatowo-usługowy, który został zakupiony od osoby fizycznej w 2001 r. (nie przysługiwało odliczenie VAT). W prowadzenia działalności w budynku poczyniono inwestycje takie jak montaż centrali telefonicznej, systemu alarmowego, kotła CO, wymiana armatury sanitarnej, okien, bram garażowych. Niektóre z tych inwestycji podlegały amortyzacji.

Jak należy postąpić w przypadku likwidacji działalności, gdy budynek pozostaje własnością osoby fizycznej - czy od inwestycji, od których przysługiwało odliczenie VAT, należy teraz odprowadzić do urzędu skarbowego VAT, który został odliczony? Jak należy postąpić z VAT od zakupu mebli biurowych, które są na wyposażeniu budynku (koszt jednostkowy zakupu poszczególnych mebli nie przekracza kwoty 1500,00 zł).

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację