Jakie są zasady refakturowania kosztów energii elektrycznej na najemcę?
PYTANIE
Podatnik prowadzi działalność gospodarczą (wynajem lokali użytkowych i mieszkalnych). Jest czynnym podatnikiem VAT. Otrzymał fakturę za energię elektryczną. Z umowy wynika, że najemcy będą pokrywać te koszty na podstawie wystawionej faktury (refaktury) poniesionych kosztów.
Czy wynajmujący powinien wystawić fakturę z danymi przepisanymi z faktury głównej tj. z VAT?
Podatek z tej faktury rozliczyłby w deklaracji a jednocześnie odliczył podatek z faktury głównej za energię.
Czy może powinien nie odliczać podatku z faktury za energię, gdyż jest ona związana ze sprzedażą zwolnioną (wynajem lokali mieszkalnych), a fakturę (refakturę) kosztów za energię wystawić w wartości brutto?
Czy podatnik na wystawionej refakturze może ustalić 7-dniowy termin płatności?
Czy refaktura musi być odzwierciedleniem faktury pierwotnej, czyli np. jeśli faktura jest wystawiona przez RWE z datą 31 grudnia z terminem płatności 20 stycznia to taką fakturę powinien podatnik powielić?
Umowa pomiędzy kontrahentami zawarta nic nie mówi o kwestii, kiedy refakturę należy wystawić.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX