Jakie są zasady przyznania dyrektorowi SP ZOZ-u nagrody prezydenta miasta?
PYTANIE
Prezydent miasta na podstawie art. 10 ust. 7 ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi na wniosek rady społecznej SP ZOZ-u przyznał dyrektorowi nagrodę roczną (data pisma 25 sierpnia) W związku z jubileuszem SP ZOZ-u, prezydent miasta podczas uroczystej gali wręczył dyrektorowi "dyplom" informujący o przyznaniu, w uznaniu wyjątkowych osiągnięć w pracy za rok xxx - nagrodę prezydenta miasta (w wysokości zbieżnej z nagrodą roczną przyznaną na wniosek rady społecznej). Data - wrzesień tego samego roku. Dyrektorowi wypłacono ze środków SP ZOZ jedynie kwotę wynikającą z przyznanej przez prezydenta na wniosek rady społecznej nagrody rocznej (z ustawy o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi). Nikt nie wypłacił dyrektorowi natomiast nagrody prezydenta miasta przyznanej w miesiącu wrześniu (wręczonej "na papierze").
Czy przyznana nagroda prezydenta miasta powinna być wypłacona także ze środków SP ZOZ-u, czy "puli" prezydenta (z urzędu miasta)?
Pracownicy urzędu miasta twierdzą, że nie zostały przyznane dwie nagrody, tylko ta z sierpnia.
Czy jest to zgodne z prawem?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX