Jakie są terminy na uzyskanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów i decyzji zatwierdzającej instrukcję prowadzenia składowiska?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jerzy Janusz
Odpowiedzi udzielono: 7 czerwca 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Artykuł 128 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach - dalej u.o. określa kolejno, jakie dokumenty należy uzyskać przed przystąpieniem do prowadzenia składowiska odpadów:

1)

pozwolenie zintegrowane albo zezwolenie na przetwarzanie odpadów;

2)

pozwolenie na użytkowanie składowiska odpadów;

3)

decyzja zatwierdzająca instrukcję prowadzenia składowiska odpadów.

Dalej art. 232 ust. 2 u.o. stanowi, że zezwolenia na zbieranie odpadów oraz zezwolenia na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów, wydane na podstawie przepisów dotychczasowych, zachowują ważność na czas, na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż przez trzy lata od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy. Zgodnie z art. 240 ust. 1 u.o., zarządzający istniejącym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy składowiskiem odpadów jest obowiązany złożyć wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej instrukcję prowadzenia składowiska odpadów w terminie dwóch lat od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy. Zgodnie z art. 240 ust. 2 u.o., do czasu utworzenia BDO wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej instrukcję prowadzenia składowiska odpadów zawiera informacje o uzyskanym pozwoleniu zintegrowanym albo zezwoleniu na przetwarzanie odpadów.

Czy w związku z powyższym została zastawiona na potencjalnego petenta pułapka, jeżeli na uzyskanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów petent ma trzy lata od wejścia w życie ustawy, a na złożenie wniosku zatwierdzającego instrukcję prowadzenia składowiska, który powinien zawierać informacje o uzyskanym zezwoleniu na przetwarzanie, ma tylko dwa lata?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX