Jakie są skutki wypowiedzenia umowy łączącej biuro rachunkowe z klientem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Andrzejowicz Marcin
Odpowiedzi udzielono: 5 grudnia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Biuro rachunkowe w trybie natychmiastowym wypowiedziało umowę o prowadzenie ksiąg rachunkowych. Klient od początku współpracy nie uregulował należności za usługi biura. Biuro zanim wypowiedziało umowę poinformowało klienta że jeśli nie ureguluje należności umowa zostanie rozwiązana w trybie natychmiastowym. Umowa pozwalała na taki krok. Klient odebrał list o informacji, że umowa może zostać rozwiązana. List z wypowiedzeniem nie został jeszcze odebrany ale jest awizowany na poczcie. Wypowiedzenie zostało wysłane 21.11.2017.

Za jaki okres biuro ma obowiązek prowadzić księgi handlowe, do dnia wypowiedzenia czyli jeszcze za miesiąc listopad?

Czy jeśli za listopad, to za cały miesiąc czy do 21.11.2017?

Czy deklarację VAT za listopad z terminem do 25.12.2017 też biuro winno wysłać?

Czy listy płac za listopad też powinno sporządzić?

Dodam, że umowa obowiązuje od lipca 2017 i żaden rachunek nie został uregulowany.

Czy jeśli umowa się rozwiązała to biuro ma obowiązek sporządzić bilans i rachunek wyników z dokumentów które posiada?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX