Jakie są podatkowe konsekwencje utraty lub rezygnacji ze statusu zakładu pracy chronionej?
PYTANIE
Jakie są podatkowe konsekwencje utraty lub rezygnacji ze statusu ZPChr (jakie są różnice przy utracie a jakie przy rezygnacji)? W szczególności po utracie statusu jak należy dalej rozliczać PIT od wynagrodzeń pracowników przy przesuniętej wypłacie do 10 następnego miesiąca? Czy po utracie statusu nadal można występować o pomoc de minimis ze środków pozostających i przyszłych wpłat z PIT-4 na ZFRON, np. na doposażenia stanowiska pracy? Czy należy nadal utrzymywać opiekę medyczną i pielęgniarkę żeby korzystać z pozostawionego ZFRON? Czy należy i na jakich formularzach powiadomić o utracie statusu ZPChr US i Urząd Wojewódzki, KRS oraz PFRON? Czy przepis o braku naliczania składek ZUS od pomocy indywidualnej z ZFRON po utracie statusu już obowiązuje (przy zachowaniu wskaźnika 25% ON i min. 15 etatach)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX