Jakie są obowiązki pracodawcy w związku z delegowaniem pracowników?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Grzegorczyk Maja
Odpowiedzi udzielono: 13 lutego 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Polskie przedsiębiorca oddelegował do pracy w RFN elektromonterów. Pracownicy podlegają ubezpieczeniu w Polsce (otrzymali A1).

Wg jakiego prawa powinni mieć rozliczone wynagrodzenie, czas pracy, nadgodziny, wole i urlopy?

Czy w polskim prawie pracodawca może zastosować "czas przerywany" np. praca w godzinach od 7 do 17 w tym 2 godziny niepłatne?

Jaki maksymalny okres rozliczeniowy można wprowadzić w celu rozliczenia i kiedy należy informować PIP (mikroprzedsiębiorca, zatrudnieni to elektromonterzy)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX