Jakie są obowiązki pracodawcy w przypadku zmiany przez pracownicę nazwiska, numeru dowodu osobistego i adresu?
PYTANIE
Jakie są obowiązki pracodawcy w przypadku zmiany przez pracownicę nazwiska, numeru dowodu osobistego oraz adresu zamieszkania, w związku z zawarciem małżeństwa?
Pracodawca zawarł z pracownicą umowę o pracę na czas określony 18 marca 2016 r. - w umowie są wpisane nieaktualne już na tą chwilę dane osobowe (panieńskie nazwisko oraz pierwotny adres zamieszkania). W dniu 15 sierpnia 2016 r. pracownica brała ślub.
Czy pracodawca jest zobowiązany zmieniać dane w dokumentach związanych z zatrudnieniem tej pracownicy, np. w umowie o pracę?
Czy wystarczy oświadczenie pracownicy o zmianie danych osobowych, o których mowa powyżej?
Kiedy najpóźniej pracownik musi złożyć takie oświadczenie?
Czy powinien podać w nim numer aktu małżeństwa?
Czy pracodawca przechowuje takie oświadczenie w części B akt osobowych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX