Jakie przepisy dotyczące ubezpieczenia społecznego należy stosować z tytułu wykonania części umowy zlecenia na terenie Niemiec?
PYTANIE
Prywatne Centrum Obsługi Językowej zwane dalej Zleceniodawcą zawarło z osobą fizyczną zwaną dalej Zleceniobiorcą umowę zlecenia, której przedmiotem jest wykonanie tłumaczeń ustnych oraz asysty tłumaczeniowej w kombinacji językowej polski-niemiecki-polski w zakresie tłumaczeń konsekutywnych, asysty tłumaczeniowej oraz ewentualnych tłumaczeń pisemnych. Zlecenie realizowane będzie w wyznaczonym przez Zleceniodawcę miejscu w określonych dniach tygodnia. Zlecenie będzie realizowane w Polsce i na terenie Niemiec. W umowie ustalono stosowne wynagrodzenie oraz że Zleceniodawca pomniejszy wynagrodzenie Zleceniobiorcy o składki na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne oraz podatek dochodowy zgodnie z obowiązującymi przepisami. Nie ma wątpliwości odnośnie rozliczeń z tytułu realizacji umowy zlecenia na terenie Polski.
Jak jednak powinno wyglądać rozliczenie z tytułu wykonania części umowy zlecenia na terenie Niemiec w zakresie ubezpieczenia i podatków?
Na kim - Zleceniodawcy czy Zleceniobiorcy - ciążą obowiązki w tym zakresie i jakie są to obowiązki?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX