Jakie powinny być warunki magazynowania pojazdów wraz z odpadami, które zostały zatrzymane w trakcie kontroli przez określone organy kontroli powinno być własnością powiatu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 4 września 2018 r.
Autor odpowiedzi: Ćwiek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 4 września 2018 r.

PYTANIE

Zgodnie z art. 9 ustawy o zmianie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz niektórych innych ustaw starosta (jeżeli jego teren zostanie wskazany w wojewódzkim planie gospodarki odpadami) jest zmuszony do utworzenia miejsca spełniającego warunki magazynowania odpadów dla pojazdów wraz z odpadami, które zostały zatrzymane w trakcie kontroli przez określone organy kontroli.

Jakie powinny być to warunki magazynowania?

Czy takie miejsce winno być własnością powiatu?

Czy miejsce to powinno być np. utwardzone, właściwie odwodnione, ogrodzone i monitorowane, zadaszone?

Jak duże winno być to miejsce?

Kto winien prowadzić ewidencję mienia (pojazdów) znajdujących się na tym miejscu?

Czy miejsce to powinno być strzeżone?

Czy koszty utrzymania tego miejsca mają być pokrywane z budżetu powiatu?

Ponadto starosta zgodnie ze zmienionymi przepisami ustawy o odpadach wydaje decyzje nakładające obowiązek zagospodarowania ww. odpadów (art. 24b ust. 3).

Który organ ustala podmiot odpowiedzialny za zagospodarowanie tych odpadów - czy są to organy wymienione w art. 24a ust. 1 ustawy o odpadach czy starosta?

Czy przepisy przewidują, by starosta był informowany o przekazaniu na utworzone przez niego miejsce pojazdów z odpadami?

Kiedy należy wszcząć postępowanie w przedmiocie określenia ww. obowiązku zagospodarowania ww. odpadów - czy po otrzymaniu informacji, o których mowa w art. 24b ust. 1 ustawy o odpadach od właściwych organów?

A może ustalenie podmiotu zobowiązanego jest częścią postępowania u starosty dot. nałożenia obowiązku zagospodarowania ww. odpadów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX