Jakie postanowienia powinien zawierać regulamin wynagrodzenia?
PYTANIE
Z dniem 1.01.2019 r. weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 20.07.1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska. Zgodnie z Art. 8g. nowelizacji wprowadzonej ustawą z dnia 20.07.2018 r. o zmianie ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz niektórych innych ustaw, inspektorom Inspekcji Ochrony Środowiska wykonującym czynności kontrolne przysługuje miesięczny dodatek inspekcyjny do wynagrodzenia w wysokości do 100% tego wynagrodzenia. Dotychczas inspektorzy byli wynagradzani zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej (Dz. U. z 2018 r. poz. 807 ). W związku z powyższym zachodzi pytanie: Czy właściwym (a może wręcz koniecznym ) byłoby ustalenie zasad w formie regulaminu wynagradzania i co taki regulamin powinien zawierać.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX