Jakie obowiązki w zakresie kadr i płac spoczywają na biurze rachunkowym po śmierci pracodawcy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2022 r.
Autor odpowiedzi: Tomaszewska Barbara
Odpowiedzi udzielono: 16 lutego 2021 r.

PYTANIE

Biuro rachunkowe na zlecenie przedsiębiorcy prowadziło mu sprawy kadrowe. W dniu 31 stycznia 2021 nastąpił zgon pracodawcy. Z dniem 1 lutego 2021 r. biuro rachunkowe wyrejestrowuje z ubezpieczeń pracowników, nalicza im odprawę pośmiertną (bez ZUS i PIT), wystawia świadectwa pracy z informacją o naliczonej odprawie.

W którym miejscu na PIT-11 powinna znaleźć się odprawa

Gdzie należy wysyłać świadectwa pracy?

Gdzie należy wysyłać listę płac z naliczoną w lutym odprawą?

Czy dla pracowników już teraz wystawić PIT-11? Rodzina nie będzie przejmowała prowadzenia działalności po zmarłej osobie.

Jakie inne obowiązki spoczywają na biurze rachunkowym?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX