Nowość Jakie obowiązki spoczywają na pracodawcy w przypadku oddelegowania pracowników?
PYTANIE
Firma będzie po raz pierwszy oddelegowywała pracowników do Rumunii. Nie posiada filii w Rumunii. Aktualnie osoby te zatrudnione są na podstawie umów o pracę, adres zamieszkania mają w Polsce i świadczą pracę w Polsce.
Jakie warunki formalne musimy spełnić chcąc ich oddelegować?
Czy tak samo wygląda kwestia oddelegowania Polaków i cudzoziemców (mamy obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi).
Jak wygląda kwestia rozliczenia podatku?
jakie dokumenty zgłosić w urzędach? J
ak wygląda kwestia rozliczenia ZUS (składek na ubezpieczenia)?
Jakie dokumenty zgłosić w urzędach?
Czy tak samo wygląda rozliczenie za dni kiedy pracownik świadczy pracy i przebywa na absencjach (choroba, urlop, świadczenia związane z rodzicielstwem)?
A jeśli podczas oddelegowania świadczy pracę zdalną - czy ma to wpływ na rozliczenie? W jakiej walucie powinno być wypłacane wynagrodzenie?
Czy pracownikowi należą się dodatkowe świadczenia?
Jakie zapisy na porozumieniu do umowy o pracę powinny się znaleźć w związku z oddelegowaniem i z jakim wyprzedzeniem trzeba przekazać informację pracownikowi o oddelegowaniu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX