Nowość Jakie obowiązki spoczywają na pracodawcy w przypadku oddelegowania pracowników?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Grzegorczyk Maja
Odpowiedzi udzielono: 20 kwietnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma będzie po raz pierwszy oddelegowywała pracowników do Rumunii. Nie posiada filii w Rumunii. Aktualnie osoby te zatrudnione są na podstawie umów o pracę, adres zamieszkania mają w Polsce i świadczą pracę w Polsce.

Jakie warunki formalne musimy spełnić chcąc ich oddelegować?

Czy tak samo wygląda kwestia oddelegowania Polaków i cudzoziemców (mamy obywateli Ukrainy, Mołdawii, Białorusi).

Jak wygląda kwestia rozliczenia podatku?

jakie dokumenty zgłosić w urzędach? J

ak wygląda kwestia rozliczenia ZUS (składek na ubezpieczenia)?

Jakie dokumenty zgłosić w urzędach?

Czy tak samo wygląda rozliczenie za dni kiedy pracownik świadczy pracy i przebywa na absencjach (choroba, urlop, świadczenia związane z rodzicielstwem)?

A jeśli podczas oddelegowania świadczy pracę zdalną - czy ma to wpływ na rozliczenie? W jakiej walucie powinno być wypłacane wynagrodzenie?

Czy pracownikowi należą się dodatkowe świadczenia?

Jakie zapisy na porozumieniu do umowy o pracę powinny się znaleźć w związku z oddelegowaniem i z jakim wyprzedzeniem trzeba przekazać informację pracownikowi o oddelegowaniu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX