Jakie obowiązki na gruncie VAT ma spółdzielnia mieszkaniowa, która otrzymuje od kontrahenta faktury za usługi serwisowe świadczone na rzecz mieszkańców i chce je na nich refakturować?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2021 r.
Autor odpowiedzi: Jabłoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 1 kwietnia 2021 r.

PYTANIE

Spółdzielnia mieszkaniowa ma podpisaną umowę z firmą X na świadczenie usług serwisowych na rzecz mieszkańców spółdzielni (np. demontaż podzielnika kosztów na grzejniku, przemontowanie, montaż wodomierzy). Firma X wykonuje te usługi na rzecz mieszkańców, a następnie wystawia na spółdzielnię fakturę. Spółdzielnia refakturuje te usługi na mieszkańców. Fakturę za usługi wykonane w lutym otrzymujemy dopiero pod koniec marca i wówczas wystawiamy faktury.

Czy w tym przypadku narażamy się na sankcje w związku z opóźnionym wystawieniem faktur?

Czy faktura za usługę wykonaną np. 1 lutego powinna być wystawiona najpóźniej 2 marca?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX