Jakie obowiązki ma spółka z Niemiec, która jest właścicielem sprzętu dostarczonego do Polski i sprzętu, który w ramach dystrybucji jest rozsyłany do klientów z innych krajów?
PYTANIE
Spółka z Niemiec kupuje sprzęt wraz z bateriami na terenie UE i przesyła go do spółki w Polsce. Część sprzętu (m.in. sprzęt dla gospodarstw domowych) jest wykorzystywana przez spółkę w Polsce na potrzeby prowadzonej działalności, a część jest rozsyłana do klientów z Polski oraz z innych krajów (spółka w Polsce stanowi centrum dystrybucyjne). Właścicielem całości sprzętu wysyłanego do spółki polskiej jest spółka z Niemiec.
Jakie obowiązki ma spółka z Niemiec, która jest właścicielem sprzętu dostarczonego do Polski i sprzętu, który w ramach dystrybucji jest rozsyłany do klientów z innych krajów?
Czy spółka z Niemiec powinna zostać wpisana do rejestru BDO jako wprowadzający sprzęt (ze względu na wprowadzanie sprzętu na teren Polski), czy w tym zakresie powinna dokonać wpisu firma, od której spółka z Niemiec sprzęt kupiła?
Czy w związku z tym, że część sprzętu, która trafiła do Polski jest rozsyłana dalej (do klientów z innych krajów), spółka z Niemiec musi wywiązać się z jakiś obowiązków?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX