Jakie obowiązki ciążą na pracodawcy w związku ze śmiercią pracownika?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 listopada 2017 r.
Autor odpowiedzi: Latos - Miłkowska Monika
Odpowiedzi udzielono: 13 kwietnia 2017 r.

PYTANIE

Pracownik zatrudniony u pracodawcy od dnia 15 grudnia 2006 r. do 16 listopada 2009 r. zmarł w dniu 20 listopada 2009 r.

Czy pracodawca za czas pobytu w szpitalu ma prawo domagać się zwolnienia lekarskiego, lub zaświadczenia o pobycie w szpitalu w celu naliczenia wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy?

Czy pracodawca ma prawo zwrócić się do małżonki zmarłego w celu okazania aktu zgonu?

Czy żona pracownika ma obowiązek przedstawić pracodawcy akt małżeństwa?

Czy pracodawca niezależnie od wniosku rodziny ma obowiązek wystawić świadectwo pracy?

Czy dopuszczalne jest ujęcie na liście płac wynagrodzenia za listopad 2009 r., ekwiwalent za niewykorzystany urlop oraz odprawę pośmiertną?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX