Jakie obowiązki ciążą na pracodawcy opłacającym pracownikom ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków?
PYTANIE
Jako pracodawca łatwiej jest nam wynegocjować ubezpieczenia NNW dla pracowników, dlatego w imieniu pracowników opłacamy ubezpieczenia a następnie potrącamy je z pensji.
Koszt takiego ubezpieczenia to 40 zł, wiec tą kwotę doliczamy do wynagrodzenia pracownika, naliczamy od tego wynagrodzenia składki, podatek, etc., a następnie 40 zł potrącamy z pensji netto. W ten sposób dla firmy jest to neutralne kosztowo. Jest to zapis techniczny, ponieważ pracownikowi potrącamy 40 zł z pensji a jednocześnie korzysta on z ubezpieczenia za kwotę 40 zł.
Czy takie rozliczenie jest prawidłowe?
Jakie dokumenty z pracownikiem powinniśmy mieć podpisane, aby zgodnie z prawem opłacać w ten sposób ubezpieczenie, ponieważ w tym wypadku występujemy poniekąd jako pośrednik ubezpieczeniowy: dajemy pracownikowi 40 zł, z których to opłacamy w jego imieniu ubezpieczenie o wartości 40 zł?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX