Jakie mogą być konsekwencje, jeśli spółka nie wypłaca delegacji, jedynie premię przewyższającą należność wynikającą z wysokości przypadającej diety?
PYTANIE
Sp. z o.o. ujęła w regulaminie wynagradzania zapis, iż w przypadku delegacji trwających poniżej tygodnia, wypłaca pracownikowi premię zamiast diety. Wysokoś takiej premii będzie przewyższać należność wynikającą z wysokości przypadającej diety, np. za wyjazd 2-dniowy do Dani wypłacą premię 1.000 PLN zamiast około 470 PLN (2*406 DKK) diet. Premia jest dodana jako składnik wynagrodzenia, wobec tego podlega podatkowi dochodowemu oraz naliczeniu składek ZUS. Czy w związku z powyższą sytuacją, spółka jest w dalszym ciągu zobowiązana do przekazania diety pracownikowi, czy też zobowiązanie wynikające z Rozporządzenie MPiPS z dnia 29 stycznia 2013 roku w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz.U. 2013 poz. 167) wygasa po wypłacie powyższej premii. Jakie mogą być konsekwencje, jeśli spółka nie wypłaca delegacji, jedynie premię przewyższającą należność wynikającą z wysokości przypadającej diety?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX