Jakie kwestie dotyczące szkoleń leżą w gestii pracownika służby bhp?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kryczka Sebastian
Odpowiedzi udzielono: 20 stycznia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy na podstawie § 2, pkt. 16, SPECJALISTA DS. BHP r.b.h.p. zatrudniony na pełnym etacie w firmie zatrudniającej ponad 600 pracowników może być obarczony fizycznym organizowaniem szkoleń okresowych BHP dla pracowników?

Konkretnie chodzi o zadania takie, jak: - Monitorowanie terminów szkoleń okresowych - Organizowanie grup pracowników na poszczególne szkolenia okresowe BHP - Informowanie kierowników poszczególnych wydziałów o zaplanowanych szkoleniach okresowych BHP dla podległych pracowników - Organizowanie Sali szkoleniowych na szkolenia - Weryfikacja list obecności pracowników, którzy przybili na szkolenie okresowe BHP - Nadzorowanie i rozlicznie firmy (zewnętrznej) szkoleniowej przeprowadzającej szkolenia okresowe BHP.

Czy te zadania należą do zakresu obowiązków SPECJALISTY DS. BHP zatrudnionego na pełnym etacie w firmie zatrudniającej ponad 600, czy powinny być wykonywane przez inną osobę lub komórkę organizacyjną (np. dział kadr i płac, dział szkoleń)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX