Jakie kwalifikacje wymagane są od sekretarza gminy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 6 kwietnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy osoba zatrudniona przez 10 lat na stanowisku starszego inspektora kontroli w Regionalnej Izbie Obrachunkowej i przez rok na stanowisku kierowniczym w Urzędzie Gminy spełnia wymagania na sekretarza gminy określone w art. 5 ust. 2 ustawy z 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1282) - dalej u.p.s.?

Zgodnie z art. 5 ust. 2 u.p.s., na stanowisku sekretarza może być zatrudniona osoba posiadająca co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 u.p.s., który wskazuje wyłącznie jst lub jednostki jst. Wobec powyższego czy istnieje odpowiednik jednostek o których mowa w art. 2 u.p.s. w administracji rządowej umożliwiający wypełnienie wymagań, o których mowa w art. 2 u.p.s. Przecież nie możliwym jest aby na stanowisku sekretarza gminy wykluczyć z powodu niespełniania wymogów ustawowych np. byłego podsekretarza stanu w ministerstwie czy byłego dyrektora generalnego np. urzędu wojewódzkiego.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX