Jakie kwalifikacje powinien spełniać nauczyciel, aby mógł prowadzić z dzieckiem zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju?
PYTANIE
Jakie kwalifikacje powinien spełniać nauczyciel, aby mógł prowadzić z dzieckiem zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24.08.2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. W skład zespołu dyrektor powołał we wrześniu 2023 r.: 1) psychologa, 2) logopedę, 3) oraz nauczycielkę posiadającą następujące kwalifikacje: mgr edukacji wczesnoszkolnej z p.p. oraz studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki. Czy w myśl ww. rozporządzenia nauczycielka opisana wg kwalifikacji w pkt 3 (powyżej), może być traktowana jako "pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka" (dziecko posiada opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim) – tj. jako pedagog wymieniony w par. 3 ust. 2 pkt. 1 rozporządzenia? Czy raczej nauczyciel ten powinien zostać potraktowany jako dodatkowy specjalista wchodzący w skład zespołu wczesnego wspomagania rozwoju, o którym mowa w par. 3. ust. 3 rozporządzenia?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX