Jakie kroki powinien podjąć zamawiający w sytuacji, gdy wykonawca mimo wezwania do usunięcia wad, nie usunął ich?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bieńko Monika
Odpowiedzi udzielono: 26 września 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Dot. zabezpieczenia należytego usunięcia wad i usterek wykonawca (konsorcjum firm) wniósł zabezpieczenie należytego usunięcia wad i usterek w gwarancji ubezpieczeniowej. W trakcie trwania okresu gwarancji i rękojmi pojawiły się wady i usterki. Wykonawca został wezwany do usunięcia wad, wyznaczony został termin na usunięcie wad. Wady nie zostały usunięte. W międzyczasie sprawdzono w KRS, że jedna z firm ma ustanowionego tymczasowego nadzorcę sądowego (dot. zabezpieczenia majątku dłużnika), a druga firma ma ustanowionych kuratorów w sprawach egzekucyjnych, czyli firmy są w upadłości.

Czy zamawiający może skorzystać z zabezpieczenia?

Jakie kolejno kroki powinien podjąć?

Czy zlecić usunięcie usterek firmie zastępczej, zapłacić i zwrócić się do ubezpieczyciela o zwrot poniesionych kosztów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX