Jakie kroki powinien podjąć pracodawca w przypadku przelewu wynagrodzenia na błędny numer rachunku podany przez pracownika?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 20 października 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Pracodawca dokonał przelewu bankowego z wynagrodzeniem na wskazany przez pracownika w pisemnym oświadczeniu rachunek bankowy. Okazało się, że pracownik się pomylił, podając błędny rachunek. Pieniądze trafiły do obcej osoby. Pracodawca skontaktował się z bankiem z prośbą o wycofanie przelewu. Jednak bank odmówił - osoba, która otrzymała pieniądze musi sama je zwrócić.
Czy w związku z tym pracodawca musi dokonać drugiego przelewu dla pracownika? Błąd był po stronie pracownika, a nie pracodawcy.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX