Jakie kroki należy podjąć, by uporządkować zapisy w statucie szkoły?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Balicki Adam
Odpowiedzi udzielono: 22 lipca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy zespołem szkół ponadpodstawowych, w skład którego wchodzą: liceum, technikum i szkoła branżowa. W 2019 r. firma zewnętrzna opracowała nam statut szkoły (statut dla zespołu szkół oraz trzy statuty dla poszczególnych typów szkół). Przez okres pięciu lat wprowadziliśmy kilka zmian do statutów, wynikających ze zmian prawa zewnętrznego (np. oświatowego). Jednak na przestrzeni tych kilku lat dopatrzono się wielu błędów związanych z zasadami techniki prawodawczej, które swoje źródło mają w wersji statutów opracowanych przez firmę, np. brak ciągłości numeracji paragrafów albo zdublowanie numeru paragrafu lub treści paragrafu. Technika prawodawcza nie przewiduje możliwości poprawienia tego typu błędów. Co należy zrobić w takiej sytuacji, jakie mamy możliwości i jakie kroki powinniśmy podjąć żeby uporządkować statut szkoły?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX