Jakie koszty można uwzględnić przy wyliczaniu marży w związku z zakupem używanego samochodu osobowego od kontrahenta niemieckiego w celu dalszej odsprzedaży?
PYTANIE
Od kontrahenta niemieckiego (czynny podatnik VAT) został zakupiony używany samochód osobowy w celu dalszej odsprzedaży. Transakcja ta została udokumentowana trzema fakturami.
Faktura nr 1: Pozycja 1.Samochód osobowy - procedura marży; Pozycja 2. Przygotowanie dokumentów – usługa wewnątrzwspólnotowa; Pozycja 3. Załadunek – usługa wewnątrzwspólnotowa.
Faktura nr 2: Opłaty aukcyjne – usługa wewnątrzwspólnotowa. Faktura nr 3: Transport – usługa wewnątrzwspólnotowa.
Opisy pozycji VAT na fakturach: Przy samochodzie: M - Anwendung der Differenzbesteuerung nach § 25a UStG -- Gebrauchtgegenstande / Sonderregelung - Application of differential taxation according to § 25a UStG (German Value Added Tax (VAT) Act) -- Margin scheme / Second-hand goods Przy wszystkich pozostałych usługach: I - Innergemeinschaftliche Leistung - §§ 13b Abs. 1 UStG i.V.m. 3a Abs. 2 UStG UStG findet Anwendung. Die Steuerschuld geht auf den Leistungsempfänger über - I - Intracommunity Service - The reverse charge procedure (acc. to §§ 13b Abs. 1 UStG i.V.m. 3a Abs. 2 UStG) applies. The recipient / customer is VAT liable for this intracommunity goods-transport service. Przy czym z usługi transportu mogę skorzystać lub nie, natomiast z pozostałych usług nie mogę zrezygnować, są one nierozłączną częścią transakcji.
Czy takie udokumentowanie transakcji jest prawidłowe?
Czy jeżeli faktury są nieprawidłowe nie stracę prawa do odliczenia VAT naliczonego (import usług) z tych dokumentów?
Samochód zostanie odsprzedany w Polsce zgodnie z procedurą marży.
Co powinnam przyjąć jako wartość nabycia do ustalenia marży czy samą wartość samochodu (faktura 1 pozycja 1), czy wartość wszystkich faktur?
Przy czym wartość samochodu to np. 16 euro a reszta opłat z nim związanych to 350 euro.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX