Jakie konsekwencje wywoła na gruncie VAT stwierdzenie zawinionych niedoborów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 września 2020 r.
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 19 listopada 2015 r.

PYTANIE

Zgodnie z orzecznictwem NSA nawet drobne ubytki podczas inwentaryzacji zawinione pomyłkami pracodawcy, organizacją pracy lub niewłaściwym nadzorem powodują konieczność korekty podatku naliczonego.

W jakiej pozycji deklaracji VAT-7 wykazać ww. korektę?

W jakim okresie - w dacie rozliczenia inwentaryzacji, np. styczeń 2016 r., czy w czasie przeprowadzenia inwentaryzacji np. grudzień 2015 r.?

Czy należy także korygować VAT od zakupów materiałów w ramach odwrotnego obciążenia po stwierdzeniu niedoboru?

Czy należy także korygować VAT w przypadku czynników zewnętrznych, np. kradzieży towaru, ale nie potwierdzonej zgłoszeniem na policję z powodu braku dowodów?

Czy są w tym zakresie jakieś korzystne orzeczenia?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX