Jakie konsekwencje podatkowe rodzą rozliczenia miedzy jednostkami wewnętrznymi spółki?
PYTANIE
Posiadamy wewnętrzny wyodrębniony oddział, który świadczy wewnętrzne usługi remontowe, konserwacyjne i transportowe. Oddział za wykonane prace wystawia noty dla innych komórek organizacyjnych wg ustalonych cen. Wartość noty jest przychodem tego oddziału, a kosztem dla komórki organizacyjnej zlecającej usługę.
Taka ewidencja powoduje, że oddział ten generuje wynik, który jest na koniec roku ujmowany na kontach zespołu 6 i wykazywany w bilansie po stronie aktywów bądź pasywów.
Czy taki sposób jest prawidłowy pod kątem podatku dochodowego od osób prawnych, czy też należy rozliczyć koszty oddziału do zero?
Jeżeli tak, to, czy można ten wynik przenieść na koszty ogólnego zarządu, czy też powinno się rozliczyć każde zlecenie oddzielnie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX