Jakie konsekwencje niesie za sobą niezatwierdzenie przez organ prowadzący raportów w SIO?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 27 września 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy gminą wiejsko-miejską, która jest organem prowadzącym dla siedmiu publicznych szkół podstawowych i jednego przedszkola. W arkuszu organizacyjnym jednej ze szkół podstawowych zostało zatwierdzone funkcjonowanie dziewięciu oddziałów w roku szkolnym 2019/2020. Dyrektor, mimo wielu pism organu prowadzącego, zorganizował w szkole funkcjonowanie jedenastu oddziałów co potwierdziła przeprowadzona w szkole kontrola: organ prowadzący zatwierdził jeden oddział klasy IV (28 uczniów) i dwa oddziały klasy VII (35 uczniów). Dyrektor tej szkoły zorganizował dwa oddziały klasy IV i trzy oddziały klasy VII. Ponadto dyrektor w arkuszu podaje nieprawdziwe dane dotyczące liczby uczniów w szkole - 178, podczas gdy w SIO wpisuje 142 uczniów. W raportach SIO2 generowanych na stronie SIO widać, że dyrektor ten wprowadził również do systemu informacji oświatowej funkcjonowanie 11 oddziałów w tej szkole w roku szkolnym 2019/2020. Jakie kroki powinien podjąć organ prowadzący w celu ujednolicenia informacji wprowadzanych przez dyrektora danych ze stanem faktycznym. Jakie konsekwencje niosą za sobą działania dyrektora szkoły? Jakie konsekwencje niesie za sobą niezatwierdzenie przez organ prowadzący raportów w SIO?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX