Jakie konsekwencje może ponieść firma, która w wyniku pożaru utraciła dokumentację źródłową za lata ubiegłe? - OpenLEX

Jakie konsekwencje może ponieść firma, która w wyniku pożaru utraciła dokumentację źródłową za lata ubiegłe?

Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 27 grudnia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą prowadzącą uproszczoną księgowość. Księgowość za lata ubiegłe były prowadzone przez biuro rachunkowe, obecnie mamy księgowość na miejscu. Dokumentacja źródłowa za lata ubiegłe została zniszczona przez pożar. Biuro rachunkowe nie ma ewidencji dokumentów w wersji elektronicznej ponieważ wykasowało je po zakończeniu umowy zgonie z RODO. Obecnie nie mamy dokumentacji w wersji papierowej ani elektronicznej w związku z czym nie mamy możliwości odtworzenia tej dokumentacji.

Czy firma ma obowiązek odtworzenia dokumentacji źródłowej? Czy US przychodząc na kontrolę może nas ukarać za brak dokumentacji za lata które mamy obowiązek przechowywać do czasu kontroli? Jakie konsekwencje poniesie firma gdy tej dokumentacji nie odtworzy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX