Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2006 r.
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 14 czerwca 2006 r.

PYTANIE

Prowadzę spółkę z o.o., która w maju 2006 r. oddała do używania po przeprowadzonych gruntownych remontach budynek wraz z gruntem o wartości 600.000 zł. W związku z brakiem współpracy ze strony gminy zarząd planuje sprzedaż nieruchomości. Amortyzujemy budynek od czerwca przez 10 lat, czyli rata miesięczna amortyzacji wynosi 5000 zł.

Co się stanie gdy sprzedamy budynek ze stratą (po cenie 500.000 zł.)? Jakie obowiązki podatkowe wystąpią w związku z tą transakcją? W jaki sposób udokumentować sprzedaż? Kto może zakwestionować podjęcie takiej decyzji przez zarząd?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?