Jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy, jeśli ilość wydanych opakowań i pobranej opłaty różnią się od ilości nabytych opakowań?
PYTANIE
Jako przedsiębiorca prowadzący jednostkę handlu detalicznego (sieć stacji paliw), w której oferowane są produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych, mamy obowiązek prowadzenia ewidencji nabytych i wydanych opakowań. Widzimy, że znaczący procent tych opakowań ulega zniszczeniu czy kradzieży lub utracie – np. klient na stacji paliw bierze dwa opakowania, bo kubek jest za gorący lub bierze sobie kilka kubeczków, bo chce rozlać dla dzieci jakiś kupiony w butelce napój (kubeczki są dostępne na naszych stacjach paliw dla klientów przy automatach i nie mamy możliwości organizacyjnych, aby to zmienić i wydawać np. zza lady), zgniecione kubeczki w transporcie, kubek upada klientowi i ten bierze następny itd.
Jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy, jeśli ilość wydanych opakowań i pobranej opłaty różnią się od ilości nabytych opakowań?
Czy musimy uiścić opłaty tak, aby opłata 20/25 gr za opakowanie zgadzała się dla ilości nabytych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX