Jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy, jeśli ilość wydanych opakowań i pobranej opłaty różnią się od ilości nabytych opakowań?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 28 marca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jako przedsiębiorca prowadzący jednostkę handlu detalicznego (sieć stacji paliw), w której oferowane są produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych, mamy obowiązek prowadzenia ewidencji nabytych i wydanych opakowań. Widzimy, że znaczący procent tych opakowań ulega zniszczeniu czy kradzieży lub utracie – np. klient na stacji paliw bierze dwa opakowania, bo kubek jest za gorący lub bierze sobie kilka kubeczków, bo chce rozlać dla dzieci jakiś kupiony w butelce napój (kubeczki są dostępne na naszych stacjach paliw dla klientów przy automatach i nie mamy możliwości organizacyjnych, aby to zmienić i wydawać np. zza lady), zgniecione kubeczki w transporcie, kubek upada klientowi i ten bierze następny itd.

Jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy, jeśli ilość wydanych opakowań i pobranej opłaty różnią się od ilości nabytych opakowań?

Czy musimy uiścić opłaty tak, aby opłata 20/25 gr za opakowanie zgadzała się dla ilości nabytych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX