Jakie kompetencje podczas działań kontrolnych ma ZUS?
PYTANIE
Czy ZUS może w trakcie postępowania z urzędu o podleganie ubezpieczeniom żądać numerów telefonów do klientów indywidualnych?
Czy może wzywać klientów jako świadków? Jeżeli tak, to czy mogą oni odmówić wstawienia się na wezwanie ZUS?
Jak długo może trwać takie postępowanie? Czy urzędnik kontrolujący odpowiada za złamanie przepisów z Kodeksu postępowania administracyjnego, np. za brak pouczenia do odmowy zeznań osoby najbliższej w stosunku do płatnika składek?
Czy płatnik składek może odmówić udziału w postępowaniu, jeżeli ustanowił pełnomocnika?
Czy byli pracownicy/zleceniobiorcy mają prawo do odmowy wstawienia się na wezwanie ZUS?
W jakim akcie prawnym są uregulowane sprawy dotyczące kontroli ZUS u płatnika składek?
Czy ZUS w wyniku doraźnej kontrolimoże wyrejestrować zleceniobiorcę, stwierdzając, że po zakończeniu pobierania przez niego zasiłku macierzyńskiego nie podjął on żadnych czynności w związku z wykonywaną wcześniej umową zlecenia na czas nieokreślony?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX