Jakie instrumenty kontrolne posiada starosta podczas przeprowadzenia kontroli fundacji w zakresie wykonywanej umowy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Zygmunt Łukasz
Odpowiedzi udzielono: 18 października 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Starosta zlecił przeprowadzenie kontroli fundacji, która w 2019 r. prowadziła punkt NPP na terenie powiatu. Kontrolę zlecono w trybie art. 11 ust. 8 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej oraz na podstawie art. 17 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Fundacja otrzymała stosowane zawiadomienie o kontroli, a także o konieczności przekazania niezbędnej dokumentacji do kontroli. Kontrola zgodnie z pismem miała być przeprowadzona zdalnie. Pismo zawiadamiające o kontroli zostało przesłane pisemnie na wskazany adres fundacji. Potwierdzenie odbioru o doręczeniu zawiadomienia znajduje się w aktach sprawy. Mimo wyznaczonego terminu przesłania dokumentacji do kontroli fundacja ich nie przekazała do dnia dzisiejszego. Wysyłane e-maile, czy telefony przez służby starosty do fundacji nie mają żadnego skutku.

Co w takiej sytuacji powinien zrobić starosta? Jakie starosta posiada narzędzia prawne do tego, aby fundacja zaczęła współpracować z powiatem, a także przekazała stosowną dokumentację do kontroli?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX