Jakie informacje pracodawca powinien zamieścić obligatoryjnie w świadectwie pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2022 r.
Autor odpowiedzi: Tomaszewska Barbara
Odpowiedzi udzielono: 30 marca 2017 r.

PYTANIE

Na mocy wyroku sądowego uznano, że spółkę ze zleceniobiorcą łączył stosunek pracy. Z wyroku wynika jedynie okres, w jakim strony łączył stosunek pracy. Sąd nie odniósł się do wymiaru urlopu, czy innych roszczeń z tytułu nadgodzin.

Jakie informacje dotyczące urlopu spółka powinna zawrzeć w świadectwie pracy?

W jaki sposób powinien być zapisany tryb rozwiązania umowy?

Czy na podstawie tylko tego wyroku spółka ma obowiązek przeliczyć wynagrodzenie zgodnie z przepisami kodeksu pracy i dokonać korekty zgłoszenia i deklaracji ZUS odprowadzając składki na ubezpieczenia społeczne?

Umowa zlecenia podlegała tylko ubezpieczeniu zdrowotnemu.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX