Jakie informacje pracodawca powinien zamieścić obligatoryjnie w świadectwie pracy?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2022 r.
Odpowiedzi udzielono: 30 marca 2017 r.
PYTANIE
Na mocy wyroku sądowego uznano, że spółkę ze zleceniobiorcą łączył stosunek pracy. Z wyroku wynika jedynie okres, w jakim strony łączył stosunek pracy. Sąd nie odniósł się do wymiaru urlopu, czy innych roszczeń z tytułu nadgodzin.
Jakie informacje dotyczące urlopu spółka powinna zawrzeć w świadectwie pracy?
W jaki sposób powinien być zapisany tryb rozwiązania umowy?
Czy na podstawie tylko tego wyroku spółka ma obowiązek przeliczyć wynagrodzenie zgodnie z przepisami kodeksu pracy i dokonać korekty zgłoszenia i deklaracji ZUS odprowadzając składki na ubezpieczenia społeczne?
Umowa zlecenia podlegała tylko ubezpieczeniu zdrowotnemu.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX